Klantenservice

Op werkdagen kun je tussen 09:00 en 17:00 uur telefonisch contact met ons opnemen op 072 520 4038 of via de website het contactformulier invullen.

Bestellen
Bij ons kun je gemakkelijk en snel bestellen. Wanneer je een keuze hebt gemaakt en graag iets wil bestellen, selecteer dan je maat en plaats het artikel in het winkelwagentje. Artikelen in het winkelwagentje zijn voor je gereserveerd tot het moment van betalen.

Klaar met shoppen? Ga bovenaan de pagina naar het winkelwagentje om je bestelling af te ronden.

Bestelling afronden

  • Selecteer een land.
  • Selecteer een verzendmethode. Wij verzenden via PostNL.
  • Selecteer een betaalwijze. Onze betaalprovider is Multisafepay. Je kunt bij ons betalen met iDeal, GiroPay, Mister Cash, Mastercard, VISA of Zelf Overmaken.
  • Vul de gegevens in van je factuuradres. Wil je het pakketje op een ander adres ontvangen? Kies dan voor "afwijkend afleveradres" en vul de gegevens in. Het is nog niet mogelijk om een account aan te maken op onze website.
  • Kies waar het pakket bezorgd mag worden. Je kunt ervoor kiezen om het pakket thuis te laten bezorgen, of om het pakket op te halen bij een PostNL punt.

Enkele minuten nadat de betaling is geaccepteerd ontvang je een bevestigingsmail met daarin de factuur en specificatie van je bestelling.

Betalen
Voor online betalingen worden géén extra kosten berekend. De vermelde prijzen voor de aangeboden producten en diensten zijn in euro's en inclusief BTW.


De betaaltransacties die worden verricht op KoninklijkGoed, worden beveiligd door het betaalsysteem Multisafepay. Alle informatie die wordt uitgewisseld voor de uitvoering van de betaling, wordt gecodeerd via het SSL-protocol. Deze gegevens kunnen niet worden opgespoord, onderschept of gebruikt door derden. Ze worden ook niet bewaard in ons computersysteem.

Stap 1. Kies de gewenste betaalwijze: direct met iDEAL, Visa, MasterCard, Mister Cash, Zelf Overmaken (duurt ± 2 dagen voordat betaling binnen is).
Stap 2. Wanneer je een keuze hebt gemaakt wordt gevraagd om specifieke betalingsgegevens in te vullen.
Stap 3. Zodra dit is gebeurd en de betalingsopdracht is bevestigd wordt de betaling automatisch verwerkt.

Verzenden
We doen ons uiterste best om de bestelling zo snel mogelijk te verzenden. Alle bestellingen die op werkdagen voor 16:00 uur zijn geplaatst worden dezelfde dag nog verzonden.

We verzenden de pakketten met PostNL. Bestellingen binnen Nederland en boven de € 35,- worden gratis verzonden. Bij een bestelling tot € 35,- rekenen we een bijdrage van € 3,95. Voor klanten uit het buitenland is de bijdrage in de kosten van verzending afhankelijk van het land. 
België: € 6,50
Europa: € 9,50
Buiten Europa€ 22,00

Het artikel moet uiterlijk 10 dagen na bestelling bij je zijn geleverd. Wanneer dit niet gebeurt, kun je de koop onmiddellijk ongedaan maken. Dit geldt niet als er een andere leveringstermijn met je is afgesproken. Wij doen ons best om de website zo up to date mogelijk te houden, het kan echter voorkomen dat een product onverhoopt niet meer leverbaar is. In dit geval nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Retourneren
Het kan soms voorkomen dat een kledingstuk toch niet naar wens is. Bij ons kun je het artikel binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling retourneren. Wij sturen een retourformulier mee met je bestelling. Zodra wij het artikel retour ontvangen, storten wij binnen 24 uur het aankoopbedrag terug. Dit geldt ook voor SALE items.

Je kunt je bestelling retourneren in de winkel of door het gefrankeerd op te sturen naar: Koninklijk Goed, Laat 225, 1811 EH Alkmaar.

Voorwaarden:
1. We ontvangen je retourzending graag binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling. Houd er rekening mee dat je retourzending enkele dagen onderweg kan zijn.
2. Vul het retourformulier dat wij meezenden met de bestelling volledig in en voeg het bij je retourzending.
3. Het artikel dient te allen tijde ongebruikt te zijn en verpakt in de originele verpakking 'voor zover redelijkerwijs mogelijk' met aangehecht prijskaartje of labels.
4. We kunnen artikelen niet terugnemen als:
    a) Ze gedragen en / of gewassen zijn.
    b) Ze beschadigd zijn en / of je zelf geprobeerd hebt schade of gebrek te herstellen.
    c) Je de gebruiksaanwijzing en / of gebruiksinstructie niet hebt opgevolgd.

Meer info over retourzendingen vind je in onze voorwaarden.

Kosten retour
De verzendkosten van retour gestuurde artikelen worden niet door Koninklijkgoed vergoed.  Het  is wel mogelijk om artikelen gratis te retourneren in een van onze winkels. Als je in de winkel komt retourneren dan kun je het bedrag in contanten uitgekeerd krijgen. Graag wel van tevoren een berichtje via het contactformulier hierover.

Ruilen
Blij met het artikel, maar is de maat of de kleur niet goed? Je kunt artikelen gratis ruilen. Wij adviseren om van te voren even te bellen om er zeker van te zijn dat wij het artikel nog wel in een andere maat of kleur hebben.

Klachten
Wij doen met ons hele team uiteraard ons uiterste best om je snel en goed van dienst te zijn. Heb je toch een klacht? Meld dit dan zo snel mogelijk aan ons. Je kunt een e-mail sturen naar post@koninklijkgoed.nl waarin je de klacht nauwkeurig omschrijft (eventueel met foto) met vermelding van bestelnummer, naam en de aankoopdatum. Binnen 7 werkdagen zullen wij een reactie geven en de verdere afhandeling met je bespreken.

 

Wasvoorschriften
Tips om kleding mooi te houden:

  • Het beste is om een kledingstuk zo min mogelijk te wassen. Door te luchten, zowel buiten als binnen of in de douche na het douchen (stomen), frist het al aardig op. Bij fijne en/of wolwas: Handwas is niet altijd beter dan machinewas.
  • Nederlandse vrouwen blijken 'vuurvaste' handen te hebben waardoor de temperatuur vaak hoger is dan 30C. Ook kan de kleding te lang stil blijven staan in water met teveel waspoeder. Fijne handwas moet snel gebeuren en daarbij niet te veel wrijven. Naast te warm kan te koud water funest zijn voor wol; de vezels kunnen ook daarvan 'schrikken' en in elkaar krimpen. Wij raden in veel gevallen een kort wolwasprogramma op 30 graden aan en dan wel snel alles uithangen/leggen als het programma klaar is.
  • Zijde kan het beste met babyshampoo worden gewassen en bij wassen in de wasmachine, zie punt 2, is een waszak aan te bevelen. Het is namelijk net als haar een dierlijke vezel met een beschermend laagje dat op deze manier het minst wordt aangetast.
  • Bij machinewas is het beter om weinig dan teveel wasmiddel toe te voegen. Kleding verarmt dan minder snel en de huidige wasmiddelen zijn zo geconcentreerd dat er snel te veel wordt gebruikt. Viscose kan overigens hard aanvoelen als het uit de wasmachine komt, met opdrogen wordt de stof weer soepel.
  • De droger zo min mogelijk gebruiken voor bovenkleding, deze kan krimpen, slijt sneller en kan vaal worden. Ook uit milieuoverweging is het natuurlijk beter om zoveel mogelijk op te hangen, zowel op de hanger als over een rekje. (Kan daarnaast strijken overbodig maken!)
  • Pillen heeft niets met goedkope kwaliteit te maken maar is een eigenschap van veelal wollen vezels. De uitstekende 'haartjes' waar wrijving op komt haken in elkaar en vormen bolletjes. We raden aan om deze met een pilkammetje te verwijderen. Op den duur zal het pillen wel verminderen maar helemaal wegnemen zal het niet. Mocht u zich er toch aan storen is Merino wol een mooi alternatief. De vezels van deze wolsoort hebben minder 'haakjes', zijn gladder, waardoor deze wol minder pilt.
  • Probeer zo min mogelijk met vlekkenmiddelen te werken om vlekken plaatselijk te behandelen. Het hangt van de stof af maar bij plaatselijk wrijven blijf je het meestal zien. Zo nodig een algemeen vlekkenmiddel aanbrengen en dan het kledingstuk in z'n geheel in de wasmachine doen is aan te raden. Klinkt als reclame maar werkt echt beter; bij donkere kleding vloeibaar wasmiddel voor zwart gebruiken.

Verder is het natuurlijk zaak om de wasvoorschriften te volgen die op het in de kleding genaaide etiket staan. Mochten er nog specifieke vragen zijn kunt u altijd met ons contact opnemen.  

 

Koninklijk Goed - Klantenservice